Oprawy łożyskowe

Oprawy łożyskowe zaprojektowane są do zabudowy wyłącznie z łożyskami wahliwymi poprzecznymi. Spowodowane jest konstrukcją, która wymusza zastosowanie dwóch łożysk na końcach wału. Oprawy są konstrukcją rozłączną, składającą się z kilku elementów, między innymi pokrywy górnej, oprawy dolnej oraz elementów łączących. Wykonane są w większości przypadków z żeliwa szarego, dostępne są jednak również oprawy wykonane z żeliwa sferoidalnego lub staliwa.

Standardowo nie są wyposażone w otwory smarowe, ze względu na stosowanie smaru plastycznego w łożyskach. Dodatkowo wypełnienie oprawy smarem podczas montażu łożyska zazwyczaj wystarcza na bardzo długo okres pracy zespołu. Nie mniej jednak istnieje możliwość wykonania dodatkowych otworów smarowniczych, służą do tego specjalnie wyznaczone na oprawach miejsca. Oprawy łożyskowe mogą być stosowane z następującym rodzajem łożysk: Zastosowanie innych łożysk wiązałoby się z trudnością wyosiowania układu, z powodu obecności łożysk po obu jego końcach. Jedna z dwóch opraw powinna zawierać łożysko swobodne, a druga łożysko ustalające, w przypadku niewielkiej odległości pomiędzy łożyskami możliwe jest zastosowanie dwustronnego ustalenia.Dwustronne ustalenie W przypadku łożyskowań nastawnych, wał jest ustalony przez łożyska w położeniu osiowym w obu kierunkach, tzn. każde z łożysk odpowiada za ustalenie w różnym kierunku. Takie rozwiązanie określa się mianem „dwustronnego ustalenia”.

Zazwyczaj stosuje się je w przypadku wałów o małej długości. Generalnie, osadzenie łożyska w oprawie posiada najczęściej odpowiednią szerokość, która pozwala na przemieszczanie osiowe łożyska wewnątrz oprawy. Węzły ustalające tworzy się poprzez umieszczenie pierścieni ustalających. Czasami, niektóre oprawy posiadają dwa różne wykonania, jedno do łożyska ustalającego a drugie do łożyska swobodnego.

Related Post

Autolaweta Wrocław? Tak wrócisz bez problemu. Zdarzenia drogowe są wydarzeniami, jakich niestety nie da się wcześniej przewidzieć. Są w stanie zdarzyć się jakiemukolwiek z nas, nawet w najwyższym stopniu profesjonalnemu kierowcy. Większość ludzi uczestniczących w wypadku lub po prostu będących j...
Oszczędność na paliwie? Chyba każdy z nas chciałby jak najwięcej pieniędzy zaoszczędzić. Nie jest to oczywiście nic łatwego. Ja znam jednak sposób, którym z pewnością zainteresowałby się każdy kierowca samochodowy. Otóż, jak się okazało, odpowiednia jazda samochodem p...
Karta pojazdu, zwrot środków, a dokumenty By odzyskać pieniądze za kartę pojazdów, za którą płaciliśmy sumę zbyt wysoką ? o wiele zawyżoną w stosunku do rzeczywistego kosztu rejestrowania samochodu, wystarczy tylko przygotować kilka dokumentów. Jakich dokładnie? Co powinny one zawierać? ...
Pneumatyka – przyszłość automatyki Czy zastanawialiście się Państwo na czym polega dziedzina automatyki jaką jest pneumatyka? Jak działają maszyny do sprężania powietrza czyli kompresory? Oraz gdzie najczęściej wykorzystywana jest ta gałąź przemysłu i jakie są z tego faktu korzyści n...
Całodobowa pomoc drogowa w Łodzi Pomoc Na Drodze – Warto mieć numer telefonu do Pomocy Drogowej Pomoc Drogowa jest to działalność prowadzona przez wykwalifikowanych specjalistów „ratowników drogowych”, którzy są do twojej dyspozycji przez cala dobę siedem dni w tygodniu , są różne ...
Proces likwidacji szkody Nikt nie narzeka na ubezpieczycieli dopóki nie przydarzy mu się szkoda, a więc dopóki nie dochodzi do właściwego użytkowania swojej polisy OC AC – do tej pory mogliśmy tylko płacić i ewentualnie narzekać na to, że składka jest za droga. Towarzystwa, ...