Taxi-Driver cz. 1

Praca taksówkarza w naszym kraju dalej się kojarzy z cwaniactwem i krętactwem. Po części jest w tym źdźbło prawdy aczkolwiek nie jest to praca dla każdego. Trzeba być odpornym psychicznie, kochać jazdę samochodem i zapomnieć co to jest weekend jeżeli naprawdę chce się zarabiać… choć nie zawsze to wychodziło. Praca dostarczała zarówno mnóstwo nerwów, ale i zdarzały się sytuacje które na długo pozostaną w mojej pamięci…
 
Co zatem trzeba zrobić aby zostać taxi driverem…

Najważniejszy jest Kurs o ładnie brzmiącej nazwie “Ruch drogowy taksówką” cały kurs jak dobrze pamiętam to tydzień wykładów na których przypominają kodeks drogowy, przepisy dotyczące ruchu taksówek, i inne dziwne rzeczy których pojąć w tydzień się nie da… egzamin okazał się formalnością. Koszt  – 500,00 zł;
Badania psychotechniczne kierowców – cały dzień zabaw z układankami, zabawami na refleks i poznawaniu dziwnych urządzeń. Jakie to dziwne że w XXI wieku nadal robi się takie badania na urządzeniach które pamiętają towarzysza Gierka Po 5 godzinach maglowania mózgu otrzymałem zaświadczenie że mogę zostać kierowcą zawodowym kat. “B”. Koszt – 160,00 zł;
Kolejnym ważnym elementem jest zaświadczenie o niekaralności, w sądzie w Katowicach ewentualnie w Gliwicach, kiedyś czekało się siedem długich dni, dziś przeważnie od ręki wydają taki papier, tylko ładnie pisać bo wnioski się samemu wypisuje, więc jak nabazgracie tak będziecie mieli w papierach. Koszt – 50,00 zł;
Badania wstępne do pracy, i tu się zaczyna cyrk bo trzeba poświęcić kolejny dzień jak dobrze trafimy i mamy farta, ewentualnie kilka dni. Gdyż szykuje się nam prawdziwy maraton z przeszkodami po lekarzach. Miałem okazję robić takie badania w 2 różnych przychodniach, w jednej trwało to dwa długie dni spędzone na oczekiwaniu w kolejkach gdyż medycyna pracy była pomieszana z chorymi ludźmi i wszędzie masa czasu stracona(1), natomiast w drugiej badania trwały niecałe 3 godziny, dystans ten sam ale koszty odczuwalne znacznie bardziej(2).  Koszt (1) – 120,00 zł. (2) – 195,00 zł;
No i decydujące starcie na egzaminie z topografii miasta (znajomość ulic, i popularnych obiektów użyteczności publicznej(*)) W zależności od miasta różnie te egzaminy wyglądają, na części pisemnej miałem 10 adresów i rozpiska najkrótszej możliwej drogi bez użycia mapy, pamiętając o ulicach jednokierunkowych (co w niektórych miastach jest drogą przez mękę), część pisemna jest zaliczona w momencie gdy odpowiemy na 8 z 10 pytań bezbłędnie. Część ustna to 3 pytania z przepisów z Kursu drogowego taksówką. I mamy papier który sprawia że już jesteśmy taxi-driverem. Koszt – 250,00 zł

(*) – Obiektami użyteczności publicznej są wszystkie obiekty, w których z założenia ich funkcji przebywać będą mniejsze lub większe grupy ludzi, zarówno pracownicy etatowi jak i osoby nie będące takimi pracownikami. Do obiektów użyteczności publicznej należą w szczególności: m.in: centra handlowe, kina, teatry, kościoły, dworce, stadiony, puby, dyskoteki…
 
Jeżeli podejmiemy decyzję pracy na umowie w korporacji ( i tutaj różne warunki finansowe są preferowane ale o tym pisać nie będę) gdzie korporacja udostępnia nam miejsce pracy na swoim samochodzie to już jesteśmy taksówakrzami.
Proszę mi uwierzyć przechodząc cały ten maraton miejsc, lekarzy, kursów i egzaminów poświęcając każdy dzień pracujący na to straciłem ponad 3 tygodnie i jak łatwo wyliczyć 1.130,00 zł – koszt nie jest mały ale proszę uwierzyć opłaca się, choć trzeba się poświęcić na całego i nie każdy to potrafi wytrzymać, a stać na słupku po 9 godzin i mieć jeden kurs w ciągu całego dnia to nie była by praca dla mnie. Ale o tym już w kolejnych częściach Taxi-Drivera.
 
W drugiej części opiszę pierwsze dni w pracy, pierwsze wtopy, i “strzały”…

Related Post

Sportowa Yamaha Aerox dla młodych sportowców Posiadanie własnego pojazdu jest marzeniem praktycznie każdego młodego człowieka. Możliwość dojazdu pod samą szkołę jest nie tylko okazją do zabłyszczenia wśród przyjaciół, ale przede wszystkim bardzo dużym udogodnieniem. Istnieje wiele skuterów, k...
Duża liczba kierowców nie chce już wyobrażać, aby ... To niewielkie, lecz bardzo niezbędne oprzyrządowanie w niezwykle łatwy system dopomaga kierowcom na pokonywanie bezpiecznie nawet znacznych przestrzeni oraz długich tras. CB radia dostępne bywają w wielu sklepach usytuowanych najczęściej na ter...
Kupno pierwszego samochodu Jak kupić dobry samochód w Szczecinie Kupno samochodu to nie jest wcale prosta sprawa. Zakup nawet nowego auta to jest dość trudna sprawa ponieważ trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Marka: W tym momencie na rynku jest obecnych...
Kiedy tak właściwie przydaje się kontakt do firmy ... Wypadki drogowe są wydarzeniami, których to smutne nie da się wcześniej przewidzieć. Mogą zdarzyć się każdemu z nas, nawet w najwyższym stopniu fachowemu kierowcy. Większa część ludzi asystujących w wypadku lub najzwyczajniej w świecie będących jeg...
Pomoc drogowa Zawsze krążą opowieści o babie za kierownicą, która bywa gorsza nawet od niedzielnych kierowców i krew mnie zalewa, jak faceci przechwalają się jak to ścigają i wyprzedzają babę na drodze. Nie raz udowodniłam męskim kierowcom, że jesteśmy bardziej ro...
Karta pojazdu, zwrot środków, a dokumenty By odzyskać pieniądze za kartę pojazdów, za którą płaciliśmy sumę zbyt wysoką ? o wiele zawyżoną w stosunku do rzeczywistego kosztu rejestrowania samochodu, wystarczy tylko przygotować kilka dokumentów. Jakich dokładnie? Co powinny one zawierać? ...